Tekst preuzet sa: biznis.rs

Globalne promene, kao i niz novih mogućnosti koje je donela tehnološka revolucija iziskuju i nove načine rada – modernizaciju, optimizaciju procesa i značajnu promenu odnosa prema poslovanju uopšte. Za uspeh u poslovanju, potrebno je imati inovativne odgovore na zahteve tržišta koji postaju sve složeniji.
Nikola Marjanović, vlasnik firme Tecor Consulting prepoznao je izazove modernog poslovanja i već šest godina pruža konsultantske usluge i pomoć u vođenju poslova. Ova firma funkcioniše u dva sektora: prvi se odnosi na unapređenje proizvodnih procesa, lean alate i metodologije i tu sarađuju sa proizvodnim firmama i drugi koji se bavi poslovnim izveštavanjem, Microsoft paketom.
„Trenutno imamo šest zaposlenih i zadovoljan sam poslovanjem. Iz godine u godinu rastemo i ove godine ćemo imati prihodni rast za 15 do 20 odsto“, ističe Marjanović. Do sada je ova kompanija sarađivala sa oko 130 klijenata, među kojima su Milšped, Unipromet, Siemens, Knauf i mnoge druge.
Iako je pandemija korona virusa usporila poslovanje, donela im je mnogo više – spoznaju da veliki deo svojih usluga mogu da pružaju online što danas svakodnevno rade.
„Mi smo te 2020. godine osetili u poslu zatvaranje, dva meseca nismo izlazili iz kuća, vrata klijenata su bila zatvorena za sve eksterne saradnike, itd. Onda smo shvatili da deo usluga možemo da pružimo i online i to je pozitivna stvar. Sa druge strane, klijenti, naročito iz proizvodne delatnosti su direktno osetili sve globalne krize. Počelo je sa pandemiom, pa se dogodilo zaglavljivanje broda u Sueckom kanalu, pa rat u Ukrajini. Sve se to najviše odrazilo na lanac snabdevanja i tada se javila pojačana potreba za boljom organizacijom, logističkim operacijama, upravljanjem zalihama. Takvi zahtevi su značajno porasli, i naša ekspertiza je došla do izražaja, pa smo više radili u toj oblasti“, ističe Marjanović.
On objašnjava da, iako zvuči apsurdno, na njihovu delatnost pozitivno utiče i deficit kadrova na tržištu rada.
„Veliki broj firmi ima potrebu za stručnim kadrovima, a kada ne dođu do njih, druga opcija je optimizacija procesa tako da manje radnika treba i to je ono gde nas vide kao oslonac“, objašnjava naš sagovornik.
Govoreći o tekućoj godini, vlasnik Tecor Consultinga kaže da su „postavili visoke targete koje najverovatnije neće stići, ali će imati prihodni rast između 15 i 20 odsto što je jako dobro“.
Govoreći o planovima za budućnost, Marjanović ističe da ih ima i da su neki od njih čak neminovni.

„Svakako idemo u pravcu digitalizacije, u smislu da našim klijentima budemo partneri i podrška u tom procesu, jer to je i neminovnost. Drugi plan ide u smeru investicije u neki vid trening sale, nekog objekta, koji bi bio praktična radionica i mesto za simulaciju proizvodnje“, ističe on.
Našeg sagovornika za kraj pitamo kako biti uspešan u poslu i trajati, na šta on nema dilemu – fokus staviti na kvalitet usluge i poštovanje dobavljača.
„Ukoliko upropastimo svoje dobavljače tako što im ne plaćamo ili ih ne podržavamo u njihovom radu i rastu tako rušimo ceo lanac“, zaključuje Marjanović.
Firma Tecor Consulting nalazi se na našoj listi 99 najuspešnijih mikro preduzeća u Srbiji u 2022. godini u svojoj registrovanoj delatnosti, na osnovu podataka i proračuna koje nam je dostavila bonitetna kuća CompanyWall, a na linku pogledajte celo rangiranje.