LEAN & KAIZEN OBUKE
-ONLINE-

Povećanje efikasnosti procesa

  • Posmatranje procesa na Lean način
  • Struktura procesa i najveća rasipanja u njima
  • Lean alati za eliminisanje gubitaka u transportu, čekanju i zalihama
  • Lean alati za eliminisanje gubitaka u pokretima, prekomernoj proizvodnji i obradi
  • Lean alati za eliminisanje gubitaka u defektima i veštinama ljudi
  • Primena Lean alata za povećanje efikasnosti mašina
  • Uticaj održavanja opreme na njenu efikasnost – TPM
  • Uticaj brzine zamene alata na sveukupnu efikasnost opreme – SMED
  • Uloga i značaj standardnog rada

Toyota KATA

  • Uloge menadžmenta i zaposlenih u sprovođenju Toyota KATA metodologije
  • Improvement KATA – proces unapređenja kroz 5 KATA pitanja
  • Definisanje vizije procesa koja određuje željeni pravac kretanja unapređenja
  • Identifikacija trenutnog stanja i određivanje željenog stanja procesa u odosu na ciljanu viziju
  • Prevazilaženje prepreka na putu dostizanja željenog stanja procesa upotrebom PDCA ciklusa i problem solving tehnika
  • Coaching KATA – osnažite zaposlene za izvođenje unapređenja
  • Trening i vođenje svakog zaposlenog do oslobađanja punih potencijala i samo-stalnog izvođenja Improvement KATA -e
  • Značaj feedback tehnika pri izvođenju Coaching KATA-e
  • Praktični primeri i simulacije unapređenja korišćenjem Toyota KATA metodologije

Praktični Lean početak - 5S

  • Uvod u 5S metodu
  • 5S metoda kao temelj izgradnje Lean kompanije
  • Ciljevi 5S metode
  • Izvođenje koraka 5S metode kroz praktične primere
  • Poteškoće sa kojima se možete susresti tokom izvođenja 5S metode
  • Obezbeđivanje održivosti izvedenih promena kroz standarde i sistem audita
  • Rezultati 5S metode
  • Radionica – Izvođenje 5S metode u Gembi klijenta

Structure Problem Solving (8D / A3)

  • Uvod u Lean i veza sa structured problem solving tehnikama
  • Kada se i zašto koriste structured problem solving tehnike
  • Korak 1: Razjasniti problem, metode za opis problema (5W2H, 5G…)
  • Korak 2: Razbiti problem na sastavne delove
  • Korak 3: Kako definisati cilj (SMART ciljevi)
  • Korak 4: Identifikovanje mogućih uzročnika problema (Ishikawa dijagram, 5Why…)
  • Korak 5: Definisanje korektivnih mera
  • Korak 6: Provera efekata korektivnih mera
  • Korak 7: Ocena procesa i ostvarenih rezultata
  • Korak 8: Standardizacija dobrih rešenja
  • Reports (8D, A3)

Održavanjem do 0 zastoja - TPM

  • Značaj koncepta TPM (Total Productive Maintenance) na produktivnost i sta-bilnost procesa proizvodnje
  • TPM u praksi i pravi put do njegove implementacije
  • Uticaj održavanja na sveukupnu efikasnost opreme
  • Praćenje OEE pokazatelja i uočavanje prostora za unapređenje
  • Podela odgovornosti u procesu održavanja između operatera i službe održavanja
  • Autonomno održavanje – prvi korak ka smanjenju zastoja
  • Fokusirano unapređenje (Kobetsu) – eliminacija zastoja koji se ponavljaju
  • Plansko oržavanje i njegov uticaj na stabilnost rada opreme i troškove ukupnog održavanja
  • Prediktivno održavanje i edukacija zaposlenih

Upravljanje skladištima i optimizacija zaliha

  • Organizacija skladišta kroz prizmu Lean koncepta
  • Metoda mapiranja procesa i izolovanje aktivnosti koje ne dodaju vrednost
  • Prostorni raspored i upotreba spaghetti dijagrama za sagledavanje kretanja u skladištu
  • Sistem upravljanja skladištem, unutrašnje uređenje i oprema skladišta
  • Tehnologije i načini komisioniranja robe u skladištu
  • ABC/XYZ metode za kategorizaciju zaliha i saveti za postupanje sa svakom od kategorija
  • Tehnologije i upravljanje skladištem – WMS (Warehouse Management System)
  • 5S metoda za organizaciju radnog prostora
  • PULL vs. PUSH sistem
  • JIT (Just in Time) sistem snabdevanja
  • Kanban sistem za optimizaciju zaliha i pravovremeno snabdevanje
  • Mizusumashi – “vodeni pauk” za optimizovano kretanje materijala u kompaniji

Analiza zaliha ABC / XYZ metodom

  • Zalihe kao jedna od sedam osnovnih vrsta rasipanja
  • Specifičnosti pull sistema u odnosu na tradicionalni push sistem
  • Glavne karakteristike JIT (Just in Time) sistema proizvodnje
  • Kanban kao jedan od stubova JIT proizvodnje
  • Kako implementirati kanban i koji se uticaj na zalihe postiže
  • Kako smanjiti zalihe boljom nivelacijom proizvodnje — Heijunka koncept
  • Izvođenje ABC/XYZ analize i podela zaliha na grupe
  • Pravila postupanja sa određenim grupama zaliha i saveti za njihovu optimizaciju

SMED - Zamena alata ispod 10 minuta

  • Uloga i benefiti primene SMED (Single digit Minut Exchange of Die)
  • Struktura vremena zamene alata i potencijali za unapređenje procesa
  • Uticaj vremena zamene alata na sveukupnu efikasnost opreme i veličinu proizvodnih serija
  • SMED – ključni faktor za uvođenje JIT sistema i jednokomadnog toka
  • 8 koraka implementacije SMED metode
  • TAGUCHI metod za unapređenje brze zamene alata
  • Praktični primeri i smernice za skraćenje vremena zamene alata
Pogledajte celokupnu ponudu OVDE.